|
Noutati
Curs IT online pentru persoanele fără loc de muncă
4 Martie 2013
MEDIAFAX menţine activă oferta de pregătire profesională destinată şomerilor şi persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă prin organizarea, online, a unor cursuri în domeniul IT. Aceasta este practic o continuare a activităţilor desfaşurate în proiectul PERSACT, implementat de Mediafax în 2011-2012, finanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013. În colaborare cu Fundaţia pentru Educaţie şi Dezvoltare Mediapro (FEDM) şi Mediasat, cursurile Mediafax în domeniul IT vor fi disponibile gratuit oricărei persoane interesate care se încadrează în profilul anunţat – şomer sau persoană aflată în căutarea unui loc de muncă – şi care are acces la Internet.
În perioada de sustenabilitate a proiectului PERSACT, Mediafax a planificat să desfaşoare şi alte activităţi: - Organizarea unor burse de muncă online găzduite de platforma euvreaujob.mediafax.ro; - Servicii de consiliere şi orientare specializată în domeniul HR oferite oricărei persoane interesate, dintre cele înscrise la cursul online; - Diseminarea de informaţii relevante privind piata locală a muncii prin intermediul instrumentelor media aflate la dispoziţie (portalul euvreaujob.mediafax.ro).
Astfel, va fi continuat obiectivul general al proiectului PERSACT, respectiv îmbunătăţirea capacităţii de ocupare a şomerilor de lungă durată, persoanelor inactive sau aflate în căutarea unui loc de muncă din regiunea Bucureşti-Ilfov, prin măsuri active de ocupare.
Proiectul PERSACT a fost cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013. Perioada de implementare a acestuia a fost de 18 luni, din februarie 2011 până în iulie 2012. Prin proiectul PERSACT au fost promovate măsuri integrate, care prin implementarea activităţilor au furnizat grupului ţintă o viziune cât mai amplă asupra pieţei muncii şi pregătirii pentru aceasta.
Contact: persact@mediafax.ro 031 825 64 19
|
Conferinta de presa inchidere proiect Persact
6 Iulie 2012
Prin proiectul PERSACT au fost promovate măsuri integrate, care prin implementarea următoarelor activităţi au furnizat grupului ţintă o viziune cât mai amplă asupra pieţei muncii şi pregătirii pentru aceasta: Formare profesională Orientare profesională Consiliere specializată Mediere a muncii - Bursa locurilor de muncă - Portalul on-line al locurilor de muncă Toate aceste măsuri au dus la atingerea obiectivului general al proiectului, respectiv imbunatatirea capacitatii de ocupare a somerilor de lunga durata, persoanelor inactive sau aflate in cautarea unui loc de munca, din regiunea Bucuresti Ilfov, prin masuri active de ocupare.
|
Activitatea A6 Bursele de Joburi
11 Iunie 2012
BURSA LOCURILOR DE MUNCĂ organizată de MEDIAFAX în zilele de 12 şi 13 iunie reuneşte aproape 40 de companii care au, împreună, aproximativ 400 de locuri de muncă vacante în domeniile vânzări, medical, IT&C, telecomunicaţii, resurse umane, consultanţă, marketing şi inginerie. Evenimentul de mediere pe piaţa muncii este organizat la Sala Dalles din Bucureşti, bulevardul Nicolae Bălcescu nr. 18, în colaborare cu Fundaţia pentru Educaţie şi Dezvoltare Media Pro şi cu MediaSat SRL. Şomerii, persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă dar şi proaspeţii absolvenţi ai instituţiilor de învăţământ au astfel ocazia să se întâlnească direct cu angajatorii, principalul obiectiv al evenimentului fiind facilitarea accesului la locurile de muncă vacante şi creşterea şanselor de ocupare. Intrarea este liberă, pentru toate persoanele interesate, indiferent de statutul pe piaţa muncii şi de studiile absolvite. De asemenea a fost creata o sectiune speciala pe site pentru desfasurarea Bursei online unde au fost evidentiate cele mai recente joburi puse la dispozitie de catre companii pentru candidati
|
Activitatea A.4. Consiliere specializata/simulari de interviuri pentru minim 50% din grupul tinta
2 Februarie 2012
Activitatea de consiliere se deruleaza incepand din luna a 11-a de proiect (decembrie 2011) pana in luna a 14-a (martie 2012) respectiv 4 luni. Partenerul 1, Fundatia pentru Educatie si Dezvoltare MediaPro este responsabil de implementarea activitatii de consiliere, sub coordonarea beneficiarului S.C. MEDIAFAX S.A.
Activitatea are scopul de a incuraja participarea activa a grupului tinta si de a-i pregati in vederea ocuparii si mentinerii pe piata muncii. Modalitatea de atingere a scopului o reprezinta furnizarea de servicii de consiliere individuala unui numar de minim 50 de persoane cu studii medii, someri de lunga durata, persoane inactive sau aflate in cautarea unui loc de munca – persoane care fac parte din grupul tinta, selectate din randul celor 100 de formati si evaluati.
Acestia vor fi evaluati in vederea stabilirii nivelului de informatii pe care il detin in privinta pietei muncii si pentru a putea fi oferite servicii de consiliere adaptate fiecarei persoane in parte. De asemenea in cadrul acestei activitati se vor desfasura si simulari de interviuri, pentru ca acestia sa se poata acomoda cu conditiile unui interviu si care sunt pasii de urmat pentru a putea desfasura un interviu de succes.
|
Raport de desfasurare a activitatii A3:Evaluarea (psihologica, de compentente si comportamentala) si autoevaluarea personalitatii in vederea orientarii profesionale pentru 100 de persoane
21 Decembrie 2011
In perioada octombrie - decembrie 2011, S.C. MEDIAFAX S.A. in calitate de beneficiar al proiectului cu titlul „Integrare pe piaţa muncii a şomerilor de lungă durată, persoanelor inactive şi a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă - PERSACT”, ID POSDRU/106/5.1/G/75855, a demarat si desfasurat activitatea de evaluare psihologica si comportamentala si autoevaluare a personalitatii pentru membrii grupului tinta selectati in cadrul proiectului sus-mentionat.
Activitatea a fost externalizata catre furnizorul de orientare profesionala SC HART Human Resource Consulting SRL.
Activitatea s-a derulat sub supervizarea managerului de proiect, Sederias Catalina Codruta. Activitatea A.3. cuprinde trei etape de desfasurare: 1. completarea chestionarelor de evaluare si autoevaluare; 2. realizarea fiselor individuale de evaluare; 3. distribuirea fiselor catre membrii grupului tinta care au participat la activitate;
In perioada 01.11.2011 – 11.11.2011 s-a desfasurat prima etapa a A.3 care a constat in completarea de catre membrii grupului tinta a chestionarelor de evaluare si autoevaluare, si acordarea sprijinului in acest sens de catre echipa de implementare a proiectului. In urma completarii chestionarelor de evaluare si autoevaluare, au fost generate rapoartele individuale de evaluare a personalitatii si comportamentala. Acestea au fost centralizate si printate de catre echipa de management, urmand a fi inmanate participantilor.
Astfel in perioada 14.11.2011 – 18.11.2011 membrii grupului tinta s-au prezentat la sediul beneficiarului pentru a le fi inmanate rapoartele. Activitatea A.3 s-a finalizat cu urmatoarele rezultate: - 101 chestionare de evaluare completate; - 101 chestionare de autoevaluare completate; - 101 de rapoarte individuale distribuite; - tabel nominal cu participantii la activitatea A.3. In urma distribuirii tuturor rapoartelor, furnizorul de orientare profesionala a generat si prezentat beneficiarului raportul final de evaluare asupra intregii activitati de orientare.
|
Raport de desfasurare a activităţii A.2. Furnizarea unui training specializat în IT în vederea utilizării calculatorului – noţiuni de bază pentru 100 de persoane
30 Noiembrie 2011
I. Recrutare si selectie
In luna mai 2011, S.C. MEDIAFAX S.A. in calitate de beneficiar al proiectului cu titlul „Integrare pe piaţa muncii a şomerilor de lungă durată, persoanelor inactive şi a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă - PERSACT”, ID POSDRU/106/5.1/G/75855, a demarat si desfasurat procesul de selectie a potentialilor participanti la proiectul mentionat, care a continuat pana la inceputul lunii octombrie. In urma anunturilor si a derularii tuturor modalitatilor de recrutare, au fost contactate peste 400 de persoane din care eligibile si disponibile sa participe la activitatile proiectului au fost 102 persoane.
II. Formare profesionala in IT
In perioada 03.10.2011 – 14.10.2011, a fost derulat programul de formare profesionala in Competente informatice, care face parte din activitatea „A.2 Furnizarea unui training specializat în IT în vederea utilizării calculatorului – noţiuni de bază pentru 100 de persoane”. Cursul a fost externalizat catre furnizorul de formare autorizat SC Centrul de Consultanta si Studii Europene SRL in urma desfasurarii activitatii de achizitii in baza instructiunii 26.
Programele de formare profesionala Competente informatice s-au desfasurat in incinta Universitatii Spiru Haret, str. Ion Ghica, nr. 13, sector 3, Bucuresti, sala informatica etaj 2 si sala informatica etaj 6. Expertii implicati au mentinut comunicarea cu cele 102 de persoane care au participat la activitatea de formare, in calitate de grup tinta, beneficiari direct ai activitatilor proiectului. In urma intalnirii desfasurate cu furnizorul de formare profesionala, a fost stabilit urmatorul calendar de desfasurare a cursurilor:
În vederea bunei desfăşurării a programului de formare profesionala de iniţiere in Competente informatice, membrii grupului tinta au participat la 40 de ore de pregătire în sală împărţite în: 20 ore teorie, 20 ore practica şi 10 ore de studiu individual. Dupa finalizarea programelor de IT, furnizorul de formare profesionala a organizat examenul final in data de 21.10.2011. Acesta s-a desfasurat conform metodologiei in vigoare, la examen au participat toate cele 102 de persoane care au finalizat programul de formare profesionala si nu au fost semnalate probleme.
Dupa finalizarea programului de formare profesionala, cursantii au fost invitati la sediul beneficiarului pentru completarea cererilor de acordare a subventiilor, cererilor de decontare a abonamentelor, precum si pentru completarea chestionarelor de feedback.
III. Subventii si abonamente
Urmatoarea etapa a activitatii A.2. a fost acordarea subventiilor si decontarea abonamentelor de transport urban participantilor care au indeplinit conditiile prevazute in metodologiile elaborate de echipa de management. In zilele de 19.10 – 20.10.2011 s-au intrunit comisiile de analiza a dosarelor de acordare subventii respectiv decontare abonamente, si au emis listele cu dosarele admise / respinse. Astfel in perioada 31.10 – 11.11.2011 membrii grupului tinta ale caror dosare au fost admise pentru acordarea subventiei si decontarea abonamentelor, au fost invitati la sediul beneficiarului. Activitatea a fost coordonata de managerul de proiect Sederias Codruta Catalina si derulata de coordonatorul de proiect Ion Sergiu, impreuna cu expertii pe termen scurt. Cele 102 dosare depuse pentru subventie, au fost aprobate de catre comisie in proportie de 100%; in schimb din cele 30 de cereri de decontare abonamente a fost respins un singur dosar.
IV. Certificare participanti
Ultima etapa a activitatii A.2. a constat in eliberarea certificatelor de participare si a celor de absolvire, participantilor care au frecventat si finalizat programul de formare profesionala in IT. Aceasta s-a desfasurat in perioada 14.11. – 18.11.2011, la sediul beneficiarului. Certificatele de participare au continut siglele obligatorii pentru beneficiarii care implementeaza proiecte cofinantate din Fondul Social European, si au primit acordul de vizibilitate din partea OIRPOSDRU BI. Certificatele de absolvire au fost emise de catre furnizorul de formare profesionala care a derulat cursurile si sunt recunoscute atat de Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale cat si de Ministerul Educatiei, cercetarii, Tineretului si Sportului. Au fost elaborate 102 certificate de absolvire si participare membrilor care au frecventat si finalizat programul de formare in IT.
|
TABEL NOMINAL cu membrii grupului tinta care indeplinesc criteriile de acordare a subventiilor
28 Octombrie 2011
Subventii si abonamente
O etapa a activitatii A.2. este acordarea subventiilor si decontarea abonamentelor de transport urban participantilor care au indeplinit conditiile prevazute in metodologiile elaborate de echipa de management. In zilele de 19.10 – 20.10.2011 s-au intrunit comisiile de analiza a dosarelor de acordare subventii respectiv decontare abonamente, si au emis listele cu dosarele admise / respinse.
Astfel in perioada 31.10 – 11.11.2011 membrii grupului tinta ale caror dosare au fost admise pentru acordarea subventiei si decontarea abonamentelor, urmeaza sa vina la sediul beneficiarului. Activitatea
Cele 102 dosare depuse pentru subventie, au fost aprobate de catre comisie in proportie de 100%; in schimb din cele 29 de cereri de decontare abonamente a fost respins un singur dosar.
|
MEDIAFAX a inceput selecţia pentru grupul-ţintă al proiectului PERSACT
1 Mai 2011
MEDIAFAX a inceput, la 1 mai, selectarea celor 100 de membri ai grupului-ţintă pentru proiectul "Integrare pe piaţa muncii a şomerilor de lungă durată, persoanelor inactive şi a persoanelor aflate in căutarea unui loc de muncă" -PERSACT (ID 75855).
Grupul-ţintă va fi format din cel puţin 100 de şomeri şi persoane inactive din Bucureşti şi Ilfov, care vor participa la un curs IT gratuit autorizat şi vor beneficia de consiliere specializată in vederea viitoarei angajări.
Cursul IT va fi urmat de evaluări de competenţe şi psihologice şi de consiliere specializată pentru integrarea pe piaţa muncii, precum şi de participări la activităţi de consiliere profesională şi evaluări psihologice şi de competenţe. Membrii grupului-ţintă vor avea şi posibilitatea de a-şi inscrie gratuit CV-ul intr-un portal special creat şi de a participa la cel puţin două burse pentru locuri de muncă.
Participand la proiect, şomerii pot face şi dovada că au urmat cursuri autorizate de recalificare, putand astfel să primească indemnizaţia de şomaj pană la incheierea perioadei maxime la care au dreptul, conform legii.
Proiectul (www.euvreaujob.ro) are o durată de 18 luni şi se adresează in principal absolvenţilor de studii medii. Inscrierea la curs se face prin depunerea unui dosar care să conţină un CV, copie a actului de identitate şi dovada calităţii pe piaţa muncii, obţinută de la Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă. Procesul de selecţie continuă iar cei care doresc detalii pot suna la numerele de telefon 0318.256.100 sau 0746239185.
|
MEDIAFAX şi partenerii săi au lansat proiectul PERSACT
29 Aprilie 2011
Proiectul "Integrare pe piaţa muncii a şomerilor de lungă durată, persoanelor inactive şi a persoanelor aflate in căutarea unui loc de muncă - PERSACT", care se locuitorilor din regiunea Bucureşti Ilfov, a fost lansat vineri, 29 aprilie, la hotelul Hilton din Bucureşti.
Proiectul, in valoare de aproape două milioane RON, se adresează in principal persoanelor cu studii medii, iar grupul-ţintă va fi format din 50 de persoane aflate in căutarea unui loc de muncă, 45 de persoane inactive şi 5 şomeri de lungă durată.
Şomerii şi persoanele inactive care vor face parte din grupul-ţintă vor participa la cursuri de pregătire in domeniul IT, vor beneficia de consiliere profesională şi evaluări psihologice şi de competenţe, vor avea posibilitea să-şi inscrie gratuit CV-ul intr-un portal de joburi special creat şi vor putea participa la cel puţin două burse de locuri de muncă.
Proiectul cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013 asigură şi subvenţii pentru participarea la trainingul IT, la incheierea căruia participanţii pot obţine certificări din partea Consiliului Naţional de Formare Profesională a Adulţilor.
Proiectul este implementat de MEDIAFAX, impreună cu partenerii săi - Fundaţia pentru Educaţie şi Dezvoltare MediaPro (FEDM) şi Media Sat.
La conferinţa de lansare au participat Cristian Dimitriu, director general MEDIAFAX, Codruta Sederiaş, manager de proiect, Roxana Pătraşcu, director de dezvoltare Media Sat, şi Gabriela Ralea, reprezentant FEDM.
Perioada de derulare a proiectului este de 18 luni, acesta urmand să se finalizeze in 31 iulie 2012.
|
Activitatea A6 Bursele de Joburi
|
|
|